Francis Ponge and the self-figuration
DOI:
https://doi.org/10.18309/anp.v47i1.1185Keywords:
Francis Ponge, Modern french poetry, Lyrical subjectAbstract
At first, the article intends to investigate how the experience with the things imposes like method of poetic construction in the work of Francis Ponge. Next, it is a question of analyzing the traces left by this method of writing which concern the question of the boundaries between self and other. For some critics of French poetry, in the search for an impersonal and objective language, the modern poet would eventually reveal a lyrical subject in new contours. To understand this perspective, we will mainly follow the reflections of Michel Collot and Jean-Michel Maulpoix, confronting them with the materialistic writing of Ponge, in the poem "O caderno de bosque de pinheiros", that composes the collection A raiva de expressão, published in 1952.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os trabalhos publicados na Revista da Anpoll são licenciados sob os termos da licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional. Assim, os/as autores/as ou terceiros podem copiar e redistribuir o material licenciado em qualquer suporte ou formato, e remixar, transformar, ou criar a partir do material desde que sejam dados os devidos créditos ao trabalho original. Ressalta-se que a redistribuição, transformação ou criação, de iniciativa de dos/as autores/as ou de terceiros, deve mencionar a precedência de sua publicação neste periódico, citando-se o volume, número e data desta publicação.