Plurimediality in the Digital World of Paulo de Moraes’s Alice Através do Espelho
DOI:
https://doi.org/10.18309/anp.v1i51.1313Keywords:
Performance, Plurimediality, Alice Através do Espelho, Conceptual blendingAbstract
The digital version of Paulo de Moraes’s production of Alice através do espelho (2014) is a merging of connected or superposed medias such as musicals, with solo or choir singing and dancing plus, particularly, graphic animation that forwards the action and furnishes settings. The cenography uses resources of the circus – juggling, unexpected explosions, slides, crumbling settings and play with lights, besides costumes tailored to represent the strange creatures of the wonder world. Starting from the exam of the mechanisms that involve the public in the performance, this article analyzes the role of imagination in the creation of Carroll’s creatures, based on Fauconnier’s and Turner’s (2003) argument of conceptual blending: imagination as the driving force behind human creativity and the basis for the development of human thought.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os trabalhos publicados na Revista da Anpoll são licenciados sob os termos da licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional. Assim, os/as autores/as ou terceiros podem copiar e redistribuir o material licenciado em qualquer suporte ou formato, e remixar, transformar, ou criar a partir do material desde que sejam dados os devidos créditos ao trabalho original. Ressalta-se que a redistribuição, transformação ou criação, de iniciativa de dos/as autores/as ou de terceiros, deve mencionar a precedência de sua publicação neste periódico, citando-se o volume, número e data desta publicação.