Plurimediality in the Digital World of Paulo de Moraes’s Alice Através do Espelho

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18309/anp.v1i51.1313

Keywords:

Performance, Plurimediality, Alice Através do Espelho, Conceptual blending

Abstract

The digital version of Paulo de Moraes’s production of Alice através do espelho (2014) is a merging of connected or superposed medias such as musicals, with solo or choir singing and dancing plus, particularly, graphic animation that forwards the action and furnishes settings. The cenography uses resources of the circus – juggling, unexpected explosions, slides, crumbling settings and play with lights, besides costumes tailored to represent the strange creatures of the wonder world. Starting from the exam of the mechanisms that involve the public in the performance, this article analyzes the role of imagination in the creation of Carroll’s creatures, based on Fauconnier’s and Turner’s (2003) argument of conceptual blending: imagination as the driving force behind human creativity and the basis for the development of human thought.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Mail Marques de Azevedo, UNIANDRADE, Curitiba, Paraná,

Possui graduação em Letras pela Universidade Estadual do Centro-Oeste (1973), graduação em Curso Superior de Música Piano pela Escola de Música e Belas Artes do Paraná (1956), mestrado em Letras pela Universidade Federal do Paraná (1984) e doutorado em Estudos Linguísticos e Literários em Inglês pela Universidade de São Paulo (1999). Professora da Universidade Federal do Paraná de 1988 a 2007, faz parte atualmente do corpo docente da UNIANDRADE. Tem experiência na área de Letras, com ênfase em literatura de minorias, atuando principalmente nos seguintes temas: gêneros autobiográficos, literatura afro-americana.e literatura pós-colonial.

Published

2019-12-30

How to Cite

Azevedo, M. M. de. (2019). Plurimediality in the Digital World of Paulo de Moraes’s Alice Através do Espelho. Revista Da Anpoll, 1(50), 140–151. https://doi.org/10.18309/anp.v1i51.1313

Issue

Section

Estudos Literários 2019