Discourse genres as enunciative devices of social practices: a theoretical and practical perspective
DOI:
https://doi.org/10.18309/anp.v51i2.1405Keywords:
Genre, Social Practices, Dialogism, Genre EducationAbstract
This paper has a didactic purpose and explores the relations of speech genres to social practices and their potential as didactic devices, presenting them theoretically and providing an analysis. The paper is based on the perspective of Dialogical Discourse Analysis (ADD – Análisis Dialógico del Discurso) by Bakhtin and the Circle. Such perspective considers both strictly linguistic and textual components of utterances and pragmatic discursive elements which come from the situation of sense production, i.e., from the context of enunciation, which imprints enunciation marks in texts resulting from discursive activity.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os trabalhos publicados na Revista da Anpoll são licenciados sob os termos da licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional. Assim, os/as autores/as ou terceiros podem copiar e redistribuir o material licenciado em qualquer suporte ou formato, e remixar, transformar, ou criar a partir do material desde que sejam dados os devidos créditos ao trabalho original. Ressalta-se que a redistribuição, transformação ou criação, de iniciativa de dos/as autores/as ou de terceiros, deve mencionar a precedência de sua publicação neste periódico, citando-se o volume, número e data desta publicação.