ORFEU’S TROLLEY: FULNESS ABOUT ONE ENGUIÇO
DOI:
https://doi.org/10.18309/anp.v1i35.656Keywords:
Rio de Janeiro’slums. Marcel Camus. Black Orpheus. Vinicius de Moraes. Cinematographic representation. Roberto SchwarzAbstract
This paper to make a discussion about cinematographic representation from Rio de Janeiro’slums in Marcel Camus’Black Orpheus (1959), your adaptation the play Vinicius de Moraes’Orfeu da Conceição, published in 1954. Relating this representation to Roberto Schwarz’s “concept” intituled “enguiço”, utilized into essay “O bonde, a carroça e o poeta modernista”. The choice of this particular “concept” shows a desire to review the first critics that remain fixed in external aspects to Marcel Camus’estheticDownloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os trabalhos publicados na Revista da Anpoll são licenciados sob os termos da licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional. Assim, os/as autores/as ou terceiros podem copiar e redistribuir o material licenciado em qualquer suporte ou formato, e remixar, transformar, ou criar a partir do material desde que sejam dados os devidos créditos ao trabalho original. Ressalta-se que a redistribuição, transformação ou criação, de iniciativa de dos/as autores/as ou de terceiros, deve mencionar a precedência de sua publicação neste periódico, citando-se o volume, número e data desta publicação.